U sportskom tijelu zdravo srce… ili?

Jeste li znali da samo 30 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta, pet dana u tjednu, značajno pomaže u prevenciji i liječenju bolesti srca, krvožilnog sustava, dijabetesa i prekomjerne tjelesne težine?

article image

Jeste li znali da samo 30 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta, pet dana u tjednu, značajno pomaže u prevenciji i liječenju bolesti srca, krvožilnog sustava, dijabetesa i prekomjerne tjelesne težine?1 Statistički, redovita tjelovježba smanjuje smrtnost od kardiovaskularnih bolesti za 35 %, a ukupnu smrtnost za 33 %2. No, postoji i druga strana medalje, a to je prekomjerna tjelesna aktivnost koja može dovesti do potpuno suprotnih ishoda.

Sportsko srce 

Način života profesionalnih sportaša često se uzima kao najbolji primjer zdravog načina života. Redovita tjelovježba i aerobni trening, uz sve moguće koristi na ljudski organizam,  dovode i do strukturnih i funkcionalnih promjena srca. Najčešće se javlja tzv. sportsko srce – benigna pojava kojom se srce prilagođava na povećani napor. Dolazi do hipertrofije, tj. povećanja srčane mišićne mase i poboljšane srčane funkcije3. No kada trening postane preintenzivan i prelazi optimalni raspon ljudskog tijela, srce to više ne može podnijeti i nastaje problem.

Može li stati srce zdravih ljudi? 

Učestale vijesti o mladim profesionalnim sportašima koji dožive iznenadni zastoj srca u svojim dvadesetim godinama nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Prekomjerna tjelesna aktivnost može biti okidač za pojavu atrijske fibrilacije i ventrikularnih aritmija, ali i iznenadnog srčanog zastoja. Takve je aritmije kod mladih ljudi vrlo teško prepoznati; mogu biti posljedica i genetskih i stečenih srčanih nepravilnosti te ne izazivaju uvijek primjetne simptome. Ono što se može javiti jesu palpitacije (osjećaj preskakanja srca), iznenadni umor i slabiji performans od očekivanog4. U takvim je slučajevima važno prekinuti tjelesnu aktivnost i javiti se liječniku.

Bolje spriječiti nego liječiti 

Preventivne mjere obuhvaćaju:

  • redovite sistematske preglede mladih sportaša
  • optimiranje tjelesne aktivnosti
  • potporu organizmu zdravom i uravnoteženom prehranom bogatom antioksidansima i omega-3 masnim kiselinama.  

 

Resveratrol je polifenol koji iskazuje povoljan učinak na endotel krvnih žila i na funkciju lijevog ventrikula5. Eikozapentaenska (EPA) i dokozaheksaenska (DHA) najpoznatije su omega-3 masne kiseline koje imaju pozitivan učinak na rad srca*, a nalaze se u vrhunskim dodatcima prehrani.   

Umjerenost u svemu 

Benefiti tjelovježbe za ljudsko zdravlje su nedvojbeni. No koliko god svi dokazi govorili u prilog tjelesnoj aktivnosti kao jednoj od najvažnijih mjera za očuvanje zdravlja, samo dozirana tjelovježba u okvirima mogućnosti pojedinca može dovesti do blagostanja cijelog organizma. 

Za više informacija o našim proizvodima posjetite Solgarove Facebook i Instagram stranice. 

 

2 Nocon, M., Hiemann, T., Müller-Riemenschneider, F., Thalau, F., Roll, S., Willich, S.N. Association of physical activity with all-cause and cardiovascular mortality: a systematic review and meta-analysis. Eur J Cardiovasc Prev Rehabil, 2008: 15(3):239-246. 

3 Božan, M., Sportsko srce [Diplomski rad]. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Medicinski fakultet; 2017. Dostupno na: https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:105:303390 

4 Guasch, E., Mont, L. Diagnosis, pathophysiology, and management of exercise-induced arrhythmias. Nat Rev Cardiol, 2017: 14(2):88-101. 

5 Dyck, G.J.B., Raj, P., Zieroth, S., Dyck, J.R.B., Ezekowitz, J.A. The Effects of Resveratrol in Patients with Cardiovascular Disease and Heart Failure: A Narrative Review. Int J Mol Sci, 2019: 20(4):904. 

6 Jain, A.P., Aggarwal, K.K., Zhang, P.Y. Omega-3 fatty acids and cardiovascular disease. Eur Rev Med Pharmacol Sci, 2015: 19(3):441-445. 

*EPA i DHA doprinose normalnoj funkciji srca. Blagotvorni učinak postiže se dnevnim unosom od 250 mg EPA i DHA.

Ne zaboravite na raznovrsnu i uravnoteženu prehranu i zdrav način života. 

 

Podijeli: