- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
U svojem izvješću objavljenom u zadnjem broju časopisa „Applied and Environmental Microbiology“, španjolski su istraživači opisali soj probiotičkih bakterija kao novo «sredstvo koje obećava» u liječenju ulkusa izazvanih Helicobacterijom pylori.
Pišući u časopisu, istraživači navode: «H. pylori se smatra jednim od glavnih faktora rizika na kojima se zasniva razvoj gastritisa i gastričnih te duodenalnih ulkusa.» Općenito, liječenje infekcije H. pylori bazirano na antibioticima niti je dovoljno niti zadovoljavajuće, s time da najuspješnija liječenja postižu stope iskorjenjivanja od 75 do 90%. Upotreba probiotika potencijalno je terapijsko sredstvo za prevenciju H. pylori koje obećava.»
Razina inhibicije
Španjolski istraživači testirali su u pogledu aktivnosti na H. pylori niz sojeva bifidobakterija izoliranih iz fecesa dojenčadi hranjene majčinim mlijekom. Jedan soj, Bifidobacterium bifidum CECT 7366 pod određenim je uvjetima imao razinu inhibicije od gotovo 95% in vitro, kada mu je aktivnost bila testirana na infekcije kod miševa.
Nakon 21 dana, miševi liječeni probiotskim sojem razvili su značajno manje ulkusa nego kontrolna skupina. Istraživači vjeruju da je liječenje djelomično umanjilo oštećenje gastričnog tkiva, izazvano infekcijom H. pylori. Ingestija bakterija nije izazvala nikakvo oboljenje ili smrtnost niti kod zdravih, niti kod imunološki kompromitiranih miševa.
Istraživači zaključuju: «Ovdje prikazani rezultati daju soju B .bifidum CECT 7366 status probiotičke bakterije s funkcionalnom aktivnošću protiv H. pylori. Prije nego što se odobri komercijalna upotreba tog soja, moraju se provesti klinička istraživanja na ljudima.»
Oko polovica populacije ima H. pylori tako da se, kada je otkriven, njegovo iskorjenjivanje izrazito preporučuje, savjetovali su istraživači.
Iako je više ispitivanja pokazalo da postoji neposredna povezanost između dodavanja određenih probiotičkih bakterija i in vitro inhibicije H. pylori, znanstvenici su istaknuli da su rijetka in vivo ispitivanja koja pokazuju aktivnost bifidobakterija prema H. pylori.
Fermentirani mliječni proizvodi
Bifidobakterije se često koriste u ispitivanjima koja su usredotočena na prevenciju gastrointestinalne infekcije. Bakterije se također obično koriste u fermentiranim mliječnim proizvodima ili dodacima prehrani.
Međutim, savjetovanje koje vodi Food and Agriculture Organization (FAO) te Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) opisuju probiotike kao «žive mikroorganizme koji u adekvatnim datim količinama donose korist domaćinu.»
Prema savjetovanju, pokazano je da redoviti unos probiotičkih mikroorganizama sprječava nekoliko poremećaja, uključujući dijareju i upalno oboljenje crijeva.
Izvor: Applied and Environmental Microbiology
Title: Novel Probiotic Bifidobacterium bifidum CECT 7366 Strain Active against the Pathogenic Bacterium Helicob acter pylori
Authors: E Chenoll, B Casinos, E Bataller, P Astals, J. Echevarría, J Iglesias, P Balbarie, D. Ramón, and S. Genovés.
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


