- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Likopen, spoj koji daje rajčicama njihovu crvenu boju, može biti od koristi za zdravlje srca jer pojačava prirodnu antioksidativnu zaštitu organizma i sprječava oštećenja DNA, kaže nova studija iz Južne Koreje.
Prema rezultatima objavljenim u časopisu Atherosclerosis, svakodnevno uzimanje 15 mg likopena povezano je s povećanom aktivnošću SOD (superoksid dismutaza), snažnim antioksidativnim enzimom, kao i sa smanjenjem oštećenja DNK u bijelim krvnim stanicama.
Štoviše, očigledne koristi proširile su se na smanjenje sistoličkog krvnog tlaka i sniženje razina visoko osjetljivog C-reaktivnog proteina (hsCRP). CRP je znak upale te se smatra neovisnim ranim pokazateljem patoloških kardiovaskularnih događaja.
«Ti rezultati nadopunjuju sve bogatiju literaturu o potencijalnim zaštitnim antioksidativnim učincima likopena kod ateroskleroze, gdje snažnim protuupalnim djelovanjem i štiti funkciju endotela», napisali su istraživači, predvođeni JongHo Leejem s Yonsei Sveučilišta u Južnoj Koreji.
Tržište likopena u porastu, prati razvoj znanosti
Likopen je antioksidans prisutan u crvenom i ružičastom voću i povrću. Pokazano je da ima korisnih učinaka za srce, krvni tlak, prostatu, osteoporozu, kožu te druge sustave, jednako u prirodnom kao i u sintetskom obliku.
Osim za bojanje hrane, zbog njegovih funkcionalnih svojstava upotrebljava se u dodacima prehrani, te u nekim prehrambenim proizvodima i napitcima, posebno u onima kojima se cilja na tržište «ljepote iznutra».
Prema bazi podataka Mintel's Global Products (GNPD), globalno je plasirano više od 500 proizvoda između 2003. i 2009. u hrani, suplementima i kozmetici.
Pojedinosti ispitivanja
Južnokorejski istraživači uključili su 126 zdravih muškaraca prosječne dobi od 34 godine i BMI od 24 kg/m2 te su ih nasumično razvrstali u skupine koje su svakodnevno dobivale placebo, 6 ili 15 miligrama likopena (Lyc-0-Mato, Lycored), tijekom osam tjedana.
Na kraju ispitivanja istraživači su izvijestili da se aktivnost SOD povećala za 2,37 jedinica po mililitri u skupini koja je dobivala visoku dozu, u usporedbi s povećanjem od 1,73 jedinice po mililitri u skupini koja je dobivala 6 mg, te sa smanjenjem aktivnosti u placebo skupini.
Osim toga, oštećenje DNK bilo je smanjeno u skupini s visokim doziranjem, u usporedbi s drugim skupinama. Funkcija endotela – funkcija stanica koje oblažu krvne žile - također se u skupini s visokim dozama značajno poboljšala.
«Zanimljivo je da su na početku značajni korisni učinci suplementacije likopenom na funkciju endotela bili kod osoba s razmjerno oštećenom funkcijom staničnog endotela,»izvješćuju istraživači.
Razine CRP-a smanjile su se za 57 posto kod skupine na visokom dozama, dok u druge dvije skupine nisu bila zabilježena značajnija smanjenja, izvještavaju istraživači.
«Osobe koje su dobivale 15 mg likopena na dan tijekom 8 tjedana također su pokazale smanjenje drugih kardiovaskularnih faktora rizika, na primjer smanjenje razine LDL-a»izvješćuju istraživači.
»Budući da kapsula likopena korištena u tom ispitivanju također sadrži beta-karoten (više od 0,5 mg) osobe u skupini koja je dobivala 15 mg likopena/dan imala je 65 postotno povećanje koncentracije likopena i 20 postotno povećanje beta-karotena, učinkovitog antioksidansa koji deaktivira slobodne radikale, obratno korelira s CRP-om te usporava napredovanje ateroskleroze.“
«Stoga je izvjesno da se radi o sinergističkiom učinku likopena i beta-karotena u skupini koja je dobivala 15mg likopena/dan što je vjerojatno povećalo korisne učinke, te smanjilo faktore rizika ateroskleroze», dodali su.
Izvor: Atherosclerosis
Published online ahead of print, doi:10.1016/j.atherosclerosis.2010.11.036
“Effects of lycopene supplementation on oxidative stress and markers of endothelial function in healthy men”
Authors: J.Y. Kim, J.K. Paik, O.Y. Kim, H.W. Park, J.H. Lee, Y. Jang, J.H. Lee
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


