- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Prema novoj studiji, moguće zdravstene koristi resveratrola mogu se pripisati njegovoj sposobnosti da aktivira adiponektin, snažan hormon za kontrolu metabolizma masti
Istraživači sa Sveučilišta Texas našli su da antioksidativni spoj resveratrol stimulira ekspresiju adiponektina - hormona koji se oslobađa iz masnih stanica, a igra važnu ulogu u regulaciji osjetljivosti na inzulin i stvaranju energije.
Nova studija, obajavljena u Journal of Biological Chemistry, izvješćuje da resveratrol stimulira ekspresiju i nakupljanje proteina (multimerizacija) adiponektina u masnim stanicama putem aktivacije proteina poznatog kao disulfidni spoj-A oksidoreduktaza (DsbA-L).
Glavni autor dr. Feng Liu, profesor farmakologije pri Sveučilištu Teksas rekao je: „Naša studija razotkriva novi mehanizam kojim resveratrol postiže svoj zdravstveno koristan učinak. Rezultati tih studija trebali bi biti zanimljivi onima koji su pretili, dijabetičarima i osobama koje stare“.
Priopćili su da razjašnjenje mehanizma djelovanja resveratrola na ekspresiju adiponektina pruža nova saznanja o njegovoj zdravstvenoj koristi.
Antioksidans
Resveratrol - snažan polifenol i antifungicidna molekula - često se agresivno prezentira kao glavni bioaktivni spoj u grožđu i crvenom vinu - te ga se posebno povezivalo s takozvanim „francuskim paradoksom“, pojavom niske učestalosti oboljenja srca i pretilosti među Francuzima, u odnosu na konzumaciju vina, unatoč njihovoj prehrani s relativno visokim udjelom masti.
Zanimanje za taj spoj znatno se intenziviralo 2003. kada je istraživanje Davida Sinclaira i njegovog tima s Harvarda izvijestilo da je resveratrol bio u stanju povećati životni vijek stanica kvasca. To istraživanje, objavljeno u časopisu Nature, bilo je popraćeno iznimnim međunarodnim medijskim pohvalama i potaknulo nadu u otkriće tablete protiv starenja.
Prema Sinclairovim nalazima, resveratrol je aktivirao gen pod nazivom sirtuin1 (Sirt1) koji se također kod različitih vrsta, uključujući ljudsku, aktivira za vrijeme restrikcije kalorija.
Međutim, nadavna ispitivanja izrazila su mišljenje da resveratrol može ostvariti svoje povoljne učinke putem mehanizma neovisnog o Sirt1.
Profesor Liu je rekao da adiponektin ima široki spektar korisnih učinaka na zdravstvene komplikacije povezane s pretilošću, te je naveo da i adiponektin i resveratrol posjeduju svojstva sa povoljnim djelovanjem na pretilost, starenje te inzulinsku rezistenciju.
Nedavno je istraživanje jednoznačno utvrdilo da je ekspresija DsbA-L – proteina za koji se zna da regulira ekspresiju adiponektina- značajno smanjena kod pretilih ljudi i miševa.
Novi mehanizam djelovanja
Istraživači su izvijestii da je resveratrol značajno povisio razine DsbA-L u životinjskim stanicama.
Prof. Liu priopćio je za NutraIngredints-USA.com da to pokazuje kako su učinci resveratrola na umnažanje i eskpresiju adiponektina uglavnom posredovani regulirajućim DsbA-L.
Istraživači su izvijestili da na stimulirajući učinak resveratrola nije utjecalo gašenje Sirt1, potvrđujući time novost o mehanizmu djelovanja resveratrola, neovisnom o Sirt1.
Ključna uloga DsbA-L
„Pokazali smo da resveratrol igra pozitivnu ulogu u regulaciji ekspresije adiponektina uadipocitima putem mehanizma, neovisno o Sirt1,“ rekli su istraživači.
Dodali su da DsbA-L igra „ključnu ulogu“ u pokretanju korisnih metaboličkih učinaka resveratrola.
Prof. Liu je rekao da otkriće takvog novog mehanizma u korist resveratrola može pomoći kod razvoja terapijskih liječenja metaboličkih bolesti, ali je dodao da je potrebno dalje istraživanje da bi se kvantificirao omjer reakcije i doze, te unosa resveratrola i aktivacije DsbA-l i adiponektina.
Izvor: Journal of Biological Chemistry
Published online ahead of print, 10.1074/jbc.M110.188144
“Up-regulation of Adiponectin by Resveratrol: The essential roles of the Akt/Fox01 and AMP-activated protein kinase signaling pathways and DsbA-L”
Authors: A. Wang, M. Liu, X. Liu, L.Q. Dong, R.D. Glickman, T.J. Slaga, Z. Zhou, F. Liu
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


