- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Prema novom istraživanju, niski status magnezija može svojim djelovanjem na inzulin pogoršati simptome tipa 2 dijabetesa
Ova studija, objavljena u Clinial Nutrition zaključuje da dugoročna hiperglikemija (stanje koje dovodi do prekomjernih razina magnezija u urinu) kod pacijenata s dijabetesom tipa 2 povećava rizik od kroničnih komplikacija kao što je nefropatija, te može pogoršati i otežati druga klinička stanja povezana s dijabetesom.
Autori su rekli da je adekvatni unos bitan za osobe s dijabetesom tipa 2, primijetivši da je unos magnezija bio neadekvatan kod većine (82%) ispitivanih dijabetičnih osoba.
Autori koje je predvodio Cristiane Hermes Sales iz Odjela za hranu i eksperimentalnu prehranu pri Sveučilištu Sao Paulo u Brazilu izjavili su da „Ovdje prikazani rezultati pokazuju da je unos magnezija kod ispitivane populacije bio neadekvatan te da je visoki postotak pojedinaca pokazivao promjene u statusu tog minerala“.
Magnezij
Magnezij je esencijalan u regulaciji mnogih staničnih procesa i funkcija kao kofaktor u širokom spektru metaboličkih reakcija.
Varijacije u raspodjeli magnezija unutar tijela povezane su s nekoliko bolesnih stanja, posebno dijabetesom – poremećajem koji predstavlja globalni javni zdravstveni problem.
Sales i njegovi kolege objasnilil su da djelovanje inzulina ovisi o magneziju, jer je odgovoran za aktiviranje inzulinskih receptora, te za stimulaciju proteina uključenih u staničnu ekspresiju inzulinskih receptora .
Ranije istraživanje iznijelo je mišljenje da je unos magnezija kod pacijenata s dijabetesom također često ispod preporučenih razina. Istraživači su zapazili da također postoje dokazi za sklonost promjeni statusa magnezija kod pacijenata s dijabetesom, te da niske razine mogu utjecati na razvoj bolesti, uzrokujući daljnje komplikacije.
Sales i suradnici rekli su da „Iako su neke epidemiološke studije uputile na činjenicu kako adekvatni unos magnezija smanjuje rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, postoje još uvijek proturječnosti u odnosu na ulogu niskog unosa magnezija kao čimbenika predvidivosti tog oboljenja.“
Novo istraživanje ocijenilo je status unosa magnezija kod pacijenata s dijabetesom tipa 2 kako bi se identificirali parametri koji najbolje predskazuju promjene u glukozi natašte i kod magnezija u plazmi.
Pojedinosti ispitivanja
Sales i suradnici izvijestili su da je 77% sudionika pokazivalo jedan ili više parametara za praćenje statusa magnezija ispod točke koja označava insuficijenciju.
Nađeno je da su razine magnezija utjecale na glikemijske razine kod pacijenata s dijabetesom tipa 2.
Autori su izvijestili da su koncentracije magnezija u plazmi pokazivale obratnu korelaciju prema razinama natašte i 2 sata nakon obroka, dodajući da su razine magnezija u urinu bile neposredno povezane s glukozom natašte.
Prema autorima, kod 63% ocijenjenih osoba bile su utvrđene niske koncentracije plazmatskog magnezija – upućujući na promjene u fiziološkim koncentracijama tog minerala.
Autori su rekli da ne začuđuje činjenica da je insuficijencija tog minerala uključena u poremećaj metaboličke regulacije, jer je magnezij esencijalan zbog njegova uključivanja u kompleks magnezij-ATP koji sudjeluje u svim prijenosnim reakcijama korištenja i opskrbe energijom.
Oni su zaključili da poremećena funkcija bubrega može dovesti do visokih razina magnezija u urinu što zajedno s njegovim niskim unošenjem može dovesti do porasta glukoze u krvi.
Izvor : Clinical Nutrition
Published online ahead of print, doi: 10.1016/j.clnu.2010.12.011
“Influence of magnesium status and magnesium intake on the blood glucose control in patients with type 2 diabetes”
Authors: C.H. Sales, L.F.C. Pedrosa, J.G. Lima, T.M.A.M. Lemos, C. Colli
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca



