- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Prema novoj studiji iz Australije, unošenje visokih razina vitamina D i kalcija za doručak može povećati trošenje masti kao izvora energije tijekom dana
Prema nalazima objavljenim u Clinical Nutrition, doručak koji sadrži više od 500 miligrama kalcija i 8,7 mikrograma vitamina D bio je praćen značajno većim izgaranjem masti i energije tijekom 24 sata nasuprot doručku koji je sadržavao 250 miligrama minerala i 0,3 mikrograma vitamina D.
„Općenito, podaci upućuju na to da kalcij i vitamin D u hrani recipročno moduliraju obje strane jednadžbe ravnoteže energije te bi time mogli imati ulogu u regulaciji tjelesne težine,“objavili su istraživači predvođeni Mariom Soaresom iz Curtin University of Technology.
Mliječni proizvodi ili kalcij?
Uloga mliječnih proizvoda u regulaciji tjelesne težine je i dalje predmet trajne rasprave.
Veza između unosa mliječnih proizvoda i smanjenja tjelesne težine istraživana je u mnogim studijama, a industrije mliječnih proizvoda u Europi i SAD promiču proizvode na bazi mlijeka za potrošače koji žele postići vitku liniju. Međutim, te tvrdnje su i nadalje sporne.
Postoje čak neke podjele među proizvođačima mliječnih proizvoda, s time da neki tvrde kako su zapravo kalcij i vitamin D aktivni nutrijenti zaslužni za navedeni učinak. Jedan od vodećih istraživača u tom poručju, dr. Michael Zemel sa Sveučilišta Tennessee izjavio je da mliječni proizvodi mogu pomoći u smanjenju tjelesne masti te da je kalcij odgovoran samo za oko 40% tog učinka.
Pojedinosti ispitivanja
Znanstvenici iz Pertha odabrali su 11 osoba u dobi od 54 godine, prosječnog BMI od 31 kg/m2 te ih nasumično rasporedili u skupine koje su konzumirale obroke s niskim ili visokim sadržajem kalcija.
Rezultati su pokazali da je obrok s visokim udjelom kalcija potaknuo značajno veću indukciju termogeneze (izgaranje energije) u usporedbi s kontrolnim obrokom niskog udjela kalcija, dok se stopa oksidacije masti također povećala.
Istraživači su također izvijestili da je unos energije putem hrane, tijekom 24 sata bio značajno smanjen u skupini koja je uzimala visoke količine kalcija, prosječno 320 kcal manje u usporedbi sa skupinom koja je uzimala niske količine kalcija.
„Ovo ispitivanje je prvo koje pokazuje naglo smanjenje unosa hrane prilikom konzumacijevisokih doza kalcija“, napisali su autori.
„Mehanizam djelovanja temelji se na neuropeptidu Y (NPY), koji povećava unos hrane zbog stvaranja potrebe za unosom ugljikohidrata i, u određenoj mjeri, unosom masti. Tijekom 24-satnog promatranja, i djelovanja cirkulirajućeg leptina na supresiju NPY,primijećeno je da viši unos kalcija podiže razinu cirkulirajućeg leptina, što za posljedicu ima smanjenu potrebu za unosom masti.“
„Sveukupno, podaci pokazuju da kalcij i vitamin D reguliraju potrošnju energije i unosmakronutrijenta“, dodali su.
Tjelesne prilagodbe
Komentirajući ispitivanje, Harry Rice, PhD, iz udruge United Natural Products Alliance (UNPA), izjavio je za NutraIngredients-USA: „Općenito, smatram da je ispitivanje bilo dobro planirano, a također i dobro provedeno“. Međutim, zaključak autora da „Podaci sveukupno pokazuju da kalcij i vitamin D recipročno moduliraju obje strane jednadžbe energetske ravnoteže te da bi stoga mogli igrati ulogu u regulaciji tjelesne težine“ spada u pretenciozne tvrdnje zbog akutne prirode istraživanja.
„Ne može se isključiti mogućnost da bi se tijekom niza dana tijelo prilagodilo te da se u daljnjem tijeku ne bi mogao pokazati nikakav učinak kalcija i vitamina D.“
Izvor: Clinical Nutrition
Published online ahead of print, doi: 10.1016/j.clnu.2010.11.006
“Diet induced thermogenesis, fat oxidation and food intake following sequential meals: Influence of calcium and vitamin D “
Authors: W.C.S. Ping-Delfos, M. Soares
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


