Solgar na Facebooku
Za ljupu i zdraviju kou, kosu i nokte Vitamini, minerali, bioflavonoidi, lecitin i ekstrakti iz voa i povra Svi potrbni vitamini i minerali u samo jednoj tableti na dan
Novosti iz svijeta
Najnovija saznanja i rezultati istraživanja u području nutricionizma i dodataka prehrani
Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača

Multivitamini, folati i zeleno lisnato povrće mogu smanjiti rizik od razvoja raka pluća kod sadašnjih i bivših pušača, kaže nova studija iz Sjedinjenih Država

Prema online objavljenim rezultatima, prije tiskanog izdanja u časopisu Cancer Research, viši unos određenih mikronutrijenata može smanjiti metilaciju, proces koji utječe na gensku transkripciju. Kod tumora pluća otkrivena je značajna metilacija mnogih gena uključenih u ključne stanične funkcije, uključujući staničnu diobu,  što pokazuje potencijal mikronutrijenata da smanje rizik od raka pluća.

Uloga mikronutrijenata kod pušača sporna je u nekim ispitivanjima, osobito u istraživanju prevencije raka alfa-tokoferolom, beta-karotenom (ATBC – Alpha-Tocopherol, Beta-Caroten), koji izvješćuje da dodaci beta-karotena mogu povećati rizik od raka pluća.

Nova studija, podržana od US National Cancer Institute (NCI) koji je dio National Institutes of Health, pokazala je da je  metilacija gena smanjena kod uzimanja multivitaminskih dodataka koji su bogati fitokemicima kao što su vitamin C, karotenoidi, lutein, folna kiselina i vitamini A i K. Takvi mikronutrijenti također su prisutni u zelenom lisnatom povrću.

Istraživači predvođeni Steven Belinskyim, PhD, s Lovelace Respiratory Research Instituta u Albuquerque napisali su: „Ovo je prvo ispitivanje provedeno na većoj skupini kako bi se identificirali faktori prehrane koji su povezani sa inhibicijom metilacije u stanicama uzetim iz epitela dušnika pušača.“

„Trebalo bi razviti inovativne intervencijske postupke za prevenciju raka pluća, koji se temelje na sposobnosti hrane i dodataka prehrani da utječu na reprogramiranje epigenoma“, dodali su.

Zanimljiva studija

Neovisno komentirajući o ispitivanju, glasnogovornik dobavljača suplemenata DSM rekao je NutraIngredientsu da studija pokazuje kako je istraživanje mikronutrijenata kompleksno.

„Studija na primjer, zanimljivo pokazuje da suplementi koji sadrže beta-karoten, koji možda i povećava rizik od raka pluća kod teških pušača ako se tijekom godina uzimaju krajnje visoke doze, pokazuju potencijal da kod istih smanje rizik od raka“ rekao je glasnogovornik.

„Studija  također predstavlja novi dokaz da sintetski mikronutrijenti u multivitaminima, jednaki prirodnima, mogu biti učinkoviti kod smanjenja rizika obolijevanja jednako kao mikronutrijenti iz povrća i voća.“

Pojedinosti ispitivanja

Čak i više od 1.100 sadašnjih i bivših pušača koji su sudjelovali u Lovelace SmokersCohort ispitivanju dali su uzorke sputuma te ispunili upitnike o njihovom unosu hrane. Uzorci sputuma bili su korišteni da se ispita stupanj metilacije osam gena koji su obično neaktivni kod raka pluća te su povezani s rizikom od te bolesti.

Osobe koje su jele 12 obroka zelenog lisnatog povrća na mjesec imale su za 17% niži rizik od metilacije, dok je svakodnevni unos folata od najmanje 750 mikrograma bio povezan sa 16% manjim rizikom.

Korsnici multivitamina imali su za 43% niži rizik od metilacije gena, dodali su istraživači, iako nije postojala povezanost između trajanja uzimanja i metilacije.

Potrebno je više istraživanja

Sudhir Srivastava, PhD,  voditelj skupine za istraživanje biomarkera pri NCI pozvao je na dodatno istraživanje kako bi se neovisno ocijenila zapažanja tog ispitivanja, te da se također pomogne u rješenju proturječnosti koje postoje među različitim studijama.

„Ovo ispitivanje iskoristilo je dobro planirani dizajn studije i može poslužiti kao temelj za buduću identifikaciju specifičnih ciljeva određenih faktora prehrane,“rekao je Srivastava koji nije bio uključen u studiju.

„Takve studije predstavljaju važne korake za budući uspjeh kemoprevencijskih strategija.“

Izvor : Cancer Research

Zatvori x
Prijava za newsletter
Ime:
Prezime:
e-mail adresa:
tkPrijavite se!