- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Visoke doze resveratrola mogu pojačati prokrvljenost mozga i potencijalno poboljšati njegovo zdravlje, kažu rezultati novog ispitivanja iz UK.
Prema novim nalazima objavljenim u American Journal of Clinical Nutrition, zapaženo je da jedna doza od 250 ili 500 miligrama resveratrola poboljšava protok krvi u mozgu, ali da nema djelovanja na kognitivne funkcije.
„Rezultati najnovijeg ispitivanja pružaju prvu naznaku da resveratrol kod ljudi može utjecati cerebralnu prokrvljenost,“ napisali su istraživači predvođeni Davidom Kennedijem s Brain, Performance and Nutrition Research Centra pri Norhumbria Univerzitetu.
„Time se čini svrsishodnim uputiti na činjenicu da potencijalni učinci te molekule na moždanu funkciju zaslužuju mnogo više pozornosti istraživača, sa snažnim fokusom nazdrave ljude kao i na skupine s patološkim promjenama“, dodali su.
Obećanje dugog života
Resveratrol, snažan polifenol i protugljivična kemijska tvar, često se promovira kao bioaktivni spoj u grožđu i crvenom vinu te ga se posebno povezivalo s takozvanim „francuskim paradoksom“. Taj izraz koji je 1992. skovao dr. Serge Renaud s Univerziteta Bordeaux, opisuje malu učestalost oboljenja srca i pretilosti među Francuzima, unatoč relativno visoko zastupljenim mastima u njihovoj prehrani, u korelaciji sa razinom konzumacije vina.
Zanimanje za spoj naglo je pojačano 2003. kada je istraživanje Davida Sinclaira i njegova tima s Harvarda izvijestilo da je resveratrol bio u stanju povećati životni vijek stanica kvasca. Istraživanje, objavljeno u časopisu Nature, bilo je vrlo dobro praćeno i hvaljeno u međunarodnim medijskim krugovima, te je potaknulo nadu u otkriće tablete protiv starenja.
Prema Sinclairovim nalazima, resveratrol je mogao aktivirati gen nazvan sirtuin 1 (Sirt1 – ekvivalent u kvascu je bio Sir2), koji se tijekom restrikcije kalorija također aktivira kod mnogih vrsta, uključujući majmune. Od tada ispitivanja kod nematoda, voćnih mušica, riba i miševa povezuju resveratrol s duljim životom. Druga ispitivanja samo s resveratrolom izvješćuju o antikarcinogenim i antiinflamatornim učincima, koristima za kardiovaskularni sustav, antidijabetičkom potencijalu, povećanju energetske izdržljivosti te o zaštiti od Alzheimerove bolesti.
Bill Sardi, suosnivač i predsjednik Resveratrol Partnera kaže da: “Resveratrol ima biološke učinke mnogo lijekova umotanih u jednoj molekuli“.
Pojedinosti ispitivanja
Novo randomizirano, dvostruko slijepo, placebo kontrolirano, unakrsno istraživanje koje je uključivalo 22 zdrave odrasle osobe, sada upućuje na ulogu tog spoja u zdravlju mozga.
Dr. Kennedy i njegovi suradnici nasumično su svrstali sudionike ispitivanja u skupine koje su dobivale placebo, ili jednu od dvije doze trans-resveratrola ( 250 ili 500 miligrama, Biotivia Bioceuticals, Austrija). Četrdesetpet minuta nakon date doze mjereni su prokrvljenost mozga i kognitivne funkcije sudionika tijekom razdoblja od 36 minuta. Rezultati su pokazali da je povećanje cerebralne prokrvljenosti ovisno o dozi datog resveratrola, dok u placebo skupini nije bilo promjene. Istraživači su također nakon obje doze resveratrola zabilježili povećanje razina deoksihemoglobina, koje upućuje povećano izlučivanje i iskorištavanje kisika.
Međutim, nije zapažen nikakv učinak na kognitivne funkcije.
„Ključni problem u pogledu resveratrola i drugih polifenola je niska bioraspoloživot kod ljudi,“napisali su istraživači. „Rezultati potvrđuju da peroralno uzimanje resveratrola može kod ljudi utjecati na funkciju mozga.“
„Da li je učinak na prokrvljenost mozga rezultat djelovanja vrlo niskih koncentracija izvorne molekule nađene u plazmi, ili djelovanja mnogo viših koncentracija glukuronida, sulfatnih spojeva ili drugih metabolita, ili se radi o konverziji tih metabolita natrag u izvorni oblik kada oni jednom dosegnuciljna tkiva, još treba objasniti,“ dodali su.
Pitanje doziranja
Te vijesti nisu svi pozdravili. Sardi konstatira da visoka doza kakva je korištena u ovom ispitivanju može dugoročno proizvesti probleme. Sardi je rekao prošle godine NutraIngredientsu da je taj spoj kelator bakra. „Bakar se, među ostalim, nalazi u crvenim krvnim stanicama i kolagenu“ rekao je. „Resveratrol nije prikladan za djecu ili trudnice.“
Međutim, dr. James Betz, izvršni direktor Biotivije – tvrtke koja je dobavljač resveratrola - odbacio je takve tvrdnje. Dr. Betz je rekao NutraIngredientsu: „Učinci uzetog resveratrola bili su ovisni o dozi, uz bolje učinke povezane u neposrednoj, gotovo linearnoj korelaciji sa suplementacijom od 500 mg. To bi podrazumijevalo da bi viša doziranja, recimo od 1.000mg, mogla dati čak bolje rezultate.“
Dr. Betz je dodao da tvrtka očekuje rezultate nekoliko ispitivanja na ljudima, koji se upravo provode u Italiji i Egiptu, uz doze do 5.000 mg na dan.
„U ispitivanju na ljudima nisu bile zapažene značajne nuspojave niti uz primjenu čak 5.000 mg na dan, a ispitivanja toksičnosti kod životinja upotrebom niza većih doziranja nisu pokazala ozbiljne nuspojave,“dodao je dr. Betz.
Komentirajući nalaze ispitivanja, dr. Betz je konstatirao da je studija pokazala da se resveratrol per os brzo metabolizira u glukuronid i sulfatne spojeve. „To pokazuje tendenciju podrške mojoj teoriji da su metaboliti resveratrola u najmanju ruku važni, ako ne i važniji nego sam slobodni resveratrol,“ rekao je. „Tu hipotezu podržava nadalje činjenica da je razina mjerenih metabolita u krvi osobe dosegla najvišu vrijednost oko 90 minuta nakon davanja kako doze od 250 mg tako i 500 mg, dok je razina slobodnog resveratrola u toj vremenskoj točki bila prilično niska.“
„To može objasniti, zašto u okolnostima kratkog poluvremena života slobodnog resveratrola u krvnoj plazmi taj oblik može biti tako efikasan u umjerenim dozama. Prihvatljiv neizravan zaključak iz tih podataka je taj da bilo koji spoj kao kvercetin, koji inhibira ili interferira s pretvorbom resveratrola u njegove metabolite ima potencijal poništenja biokemijskih i biokinetičkiih učinaka spojeva kada se uzima istodobno s resveratrolom,“rekao je dr. Betz.
Izvor : American Journal of Clinical Nutrition
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


