Solgar na Facebooku
Za ljupu i zdraviju kou, kosu i nokte Vitamini, minerali, bioflavonoidi, lecitin i ekstrakti iz voa i povra Svi potrbni vitamini i minerali u samo jednoj tableti na dan
Novosti iz svijeta
Najnovija saznanja i rezultati istraživanja u području nutricionizma i dodataka prehrani
Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija

Uzimanje kalcija u količinama većim od preporučenih dnevnih doza može smanjiti rizik od smrti zbog bolesti srca i karcinoma za 25%, tvrdi se u novom istraživanju provedenom u Švedskoj.

Prema nalazima objavljenim u časopisu American Journal of Epidemiology, prosječan dnevni unos od 1.953 mg kalcija bio je povezan s nesignifikantno nižim rizikom smrti od bolesti srca, u usporedbi s prosječnim dnevnim unosima od 990 mg na dan.

Prema US National Institutes of Health (NIH), preporučeni dnevni unosi kalcija za osobe između 19 i 50 godina iznose 1.000 mg na dan za muškarce i žene.

Istraživači predvođeni Alicjom Wolk s Karolinska Institutet izvješćuju da, s druge strane, unosi magnezija nisu bili povezani sa ukupnom smrtnošću, tj. smrtnošću zbog bolesti srca i karcinoma.

Wolk i njeni suradnici analizirali su podatke od 223.366 švedskih muškaraca u dobi između 45 i 79 godina, od kojih nitko nije uzimao dodatke prehrani. Između 1998. i kraja 2007. godine oni su dokumentirali 2.358 smrtnih slučajeva svih uzroka, koji su uključivali 819 smrti od kardiovaskularnih bolesti i 738 od karcinoma.

Istraživači su naveli da su najviši prosječni unosi, gotovo dvostruki od preporučenih količina, bili povezani sa 25%-tnim smanjenjem tzv. ukupne smrtnosti, u usporedbi s najnižim prosječnim unosima.

Unosi magnezija do 523 miligrama na dan nisu bili povezani ni sa kakvim promjenama u pogledu rizika od ukupne smrtnosti, kardiovaskularne ili smrtnosti od karcinoma.

„Ovo prospektivno ispitivanje muškaraca iz opće populacije, s relativno visokim unosima kalcija i magnezija u hrani, pokazalo je da unos kalcija veći od dnevnih preporučenih doza možesmanjiti stopu općeg mortaliteta“ zaključili su.

Povezanost s krvnim tlakom

Nalazi u odnosu na bolesti srca čini se da su na istom tragu s nalazima iz drugih studija, koji su izvijestili da kalcij može sniziti krvni tlak i smanjiti rizik za razvoj hipertenzije. Međutim, takva je povezanost sporna u Cochrane review, objavljenom 2006. gdje se izvješćuje o slabo dokumentiranoj poveznici.

Različita ispitivanja također su povezivala kalcij sa smanjenim rizicima od kolorektalnog karcinoma (kada je u kombinaciji s vitaminom D) i raka prostate.

Međutim, novijim ispitivanjem nije utvrđen nikakav signifikantan odnos između unosa kalcija i rizika smrtnosti od karcinoma.

Previše dobroga

Prema NIH-ovom uredu za dodatke prehrani (NIH's  Office of  Dietary Supplements) prekomjerni unosi kalcija mogu poremetiti funkciju bubrega i štetno utjecati na apsorpciju drugih minerala.

Gornje granice podnošljivosti za taj mineral su 2.500 miligrama, a do prekomjernog unošenja kalcija  rijetko dolazi unosom hranom i suplemenata kalcija, izjavio je NIH ODS.

Izvor: American Journal of Epidemiology
Published online ahead of print, doi:10.1093/aje/kwp467
“Dietary Calcium and Magnesium Intake and Mortality: A Prospective Study of Men”
Authors: J. Kaluza, N. Orsini, E.B. Levitan, A. Brzozowska, W. Roszkowski, A. Wolk

Zatvori x
Prijava za newsletter
Ime:
Prezime:
e-mail adresa:
tkPrijavite se!