- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Kombinacijom omega-3 masnih kiselina i glukozamina postižu se veća poboljšanja u zdravlju zglobova nego samim glukozaminom, kaže nova studija iz Njemačke.
Navodi se da studija, objavljena u časopisu Advances in Therapy, predstavlja prvo kliničko istraživanje koje uključuje kombinaciju glukozamina i omega-3 masnih kiselina kod pacijenata koji pate od osteoartritisa. Studiju je financirala kompanija Seven Seas iz UK.
Podaci govore da približno sedam milijuna ljudi samo u UK ima dugotrajne zdravstvene probleme povezane s artritisom. Oko 206 milijuna radnih dana bilo je izgubljeno u UK tijekom 1999.- 2000. godine, što odgovara 18 milijardi £ (26 milijardi EUR-a) zbog izgubljene produktivnosti.
Obraćajući se NutraIngredients-u, vodeći autor i predsjednik CRO-a, dr. Joerg Gruenwald koji je proveo istraživanje, Analyze & Realize, rekao je: „U nasumičnom kontroliranom kliničkom istraživanju, u koje je uključeno 177 pacijenata s osteoartritisom, mogli smo potvrditi da je kombinacija glukozamin sulfata i omega-3 masnih kiselina učinkovitije smanjila simptome od glukozamina samog.“
„Primjenom klasičnog WOMAC bodovanja pokazali smo 27% više pozitivnih kliničkih odgovora (80-postotno smanjenje WOMAC bodova) u skupini koja je primala kombinaciju, u usporedbi sa skupinom isključivo na glukozaminu, što predstavlja statistički značajna razliku“ dodao je.
Na tržištu proizvoda za zdravlje zglobova dominira glukozamin ekstrahiran iz ljuske rakova, jastoga i škampa. Cargill na tržištu nudi proizvod koji niti je životinjskog, niti porijeklom iz školjkaša. Taj sastojak se često upotrebljava u kombinaciji s kondroitin sulfatom ekstrahiranim iz životinjske hrskavice, poput one od morskog psa.
Prema časopisu Nutrition Business Journal, promet tih kombiniranih suplemenata u SAD-u 2005. godine iznosio je $810 milijuna (564 milijuna €).
Pojedinosti ispitivanja
Dr. Gruenwald i njegovi suradnici odabrali su 177 osoba s umjerenim do teškim simptomima osteoartritisa kuka ili koljena, te su ih nasumično svrstali da primaju ili suplement glukozamin sulfata (1500 miligrama na dan) ili glukozamin plus omega-3 masne kiseline (što daje 444 mg ribljeg ulja, od kojega je 200 mg bilo omega-3 masnih kiselina).
„Budući da su ispitivani pacijenti imali umjereno do jake osteoartritične bolove koljena ili kuka, iz etičkih razloga nije korištena placebo skupina,“ objasnili su istraživači.
Nakon 26 tjedana suplementacije, istraživači su testirali razine boli primjenom utemeljenog indeksa bodovanja Western Ontario and McMaster Universities Arthrosis (WOMAC).
Prilikom praćenja minimalnog smanjenja simptoma od 20%, nije primijećena statistički značajna razlika između skupina, no značajne su razlike bile zapažene kada je bio korišten viši kriterij od barem 80% smanjenja simptoma.
Kombinirani proizvod doista je smanjio jutarnju ukočenost i bolove u kukovima i koljenima za 48,5-55,6% u usporedbi sa 41,7-55,3% u skupini koja je primala samo glukozamin.
Govoreći o mogućem mehanizmu, Dr. Gruenwald i njegovi suradnici primjećuju da su sastojci vjerojatno djelovali sinergistički. Oni su konstatirali da „Omega-3 masne kiseline kod osteoartritisa inhibiraju upalni proces, dok glukozamin sulfat dodatno potiče ponovnu izgradnju izgubljenog hrskavičnog tkiva.“
Izvor: Advances in Therapy
Volume 26, Issue 9, Pages 858-871
"Effect of glucosamine sulfate with or without omega-3 fatty acids in patients with osteoarthritis"
Authors: J. Gruenwald, E. Petzold, R. Busch, H.-P. Petzold, H.-J. Graubaum
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca



