- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Prema istraživačima iz Ujedinjenog Kraljevstva i Kanade, vitamin D ima značajan učinak na najmanje 229 gena od kojih su neki povezani s Crohnovom bolešću i dijabetesom tipa 1.
Istraživanjem, objavljenim u časopisu Genome Research, pronađeno je 2776 'veznih mjesta' za vitamin D, od kojih su mnoga koncentrirana oko genoma koji se povezuju s autoimunim bolestima kao što su multipla skleroza i reumatoidni artritis, te malignim bolestima kao što su kolorektalni karcinom i limfocitna leukemija.
Istraživači su izjavili da ti nalazi snažno podupiru ulogu vitamina D u očuvanju zdravlja, u svijetu gdje se za jednu milijardu ljudi smatra da imaju insuficijenciju vitamina D, bilo uslijed nedostatnog unosa, bilo zbog nedostatka sunca.
“Sada ima dokaza koji podržavaju stajalište da vitamin D ima važnu ulogu za razvoj mnogih bolesti,“ rekao je vodeći autor dr. Sreeram Ramagopalan iz Wellcom Trust Centra za humanu genetiku.
„Dodavanje vitamina D prehrani tijekom trudnoće i u dojenačkoj dobi,i moglo bi imati blagotvorni učinak na zdravlje djeteta kasnije u životu. Neke su zemlje, poput Francuske, to uvele kao rutinsku javnu zdravstvenu mjeru.“
Receptori vitamina D su proteini vezani na DNA, te aktivacija vitaminom D determinira sintezu proteina genetskog koda.
Na taj je način identificirano 2776 'veznih mjesta' vitamina D, što prema dr. Ramagopalanu objašnjava važnost vitamina D u genskoj ekspresiji.
Istraživanje su financirali Medical Research Council (MRC – Savjet za medicinska istraživanja), MS udruga (Udruga za multiplu sklerozu), Wellcome Trust i MS Society of Canada (Kanadska udruga za MS), a provodilo ga je Sveučilište Oxford (University of Oxford).
Izvor:
„A ChIP-seq defined genome-wide map of vitamin D receptor binding: associations with disease and evolution“
Genome Research, Published in Advance August 24, 2010, doi:10.1101/gr.107920.110
Autors: Sreeram V Ramagopalan et al...
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


