Solgar na Facebooku
Za ljup�u i zdraviju ko�u, kosu i nokte Vitamini, minerali, bioflavonoidi, lecitin i ekstrakti iz vo�a i povr�a Svi potrbni vitamini i minerali u samo jednoj tableti na dan
Novosti iz svijeta
Najnovija saznanja i rezultati istraživanja u području nutricionizma i dodataka prehrani
Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena

Prema rezultatima kliničkog pokusa na pretilim ženama u Kini, multivitaminski i mineralni dodaci prehrani mogu pomoći pri smanjenju tjelesne težine i boljoj regulaciji razine masnoća u krvi.

Rezultati 26-tjednog nasumičnog, dvostruko slijepog, placebo kontroliranog ispitivanja na 87 žena utvrdili su da su multivitamini i minerali bili povezani sa značajnim smanjenjem tjelesne težine, indeksa tjelesne mase i masnog tkiva.

Prema nalazima objavljenim u časopisu International Journal of Obesity, razine ukupnog kolesterola i LDL-kolesterola bile su također značajno smanjene, dok su razine HDL-koleserola bile povećane.

Prema brojkama iz Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (Center for Disease Control and Prevention), nedavnih su godina stope pretilosti u Sjedinjenim Državama vrtloglavo porasle –1980. godine je 15% pučanstva bilo pretilo u usporedbi s današnjih 34%.

Ako i naredni klinički pokusi u drugim populacijskim skupinama podrže te nalaze, moglo bi se dogoditi da  multivitamini i minerali budu promicani radi njihova potencijala u kontroli tjelesne težine.

Upotreba multivitamina

Prema Panelu za najnovija dostignuća znanosti pri National Institutes of Health (NIH), polovica američke populacije rutinski koristi dodatke prehrani, s time da se  procjenjuje da godišnje na njih potroše više od  20 milijardi dolara.

Nedavni rezultati Pregleda o ispitivanju nacionalnog zdravlja i prehrane (National Health and Nutrition Examination Survey ) pokazali su da 35% odraslog pučanstva Sjedinjenih država redovito konzumira jedan ili više multivitaminskih proizvoda (Am. J. Epidemiol., 2004, Vol. 160,  str. 339-349).

Pojedinosti ispitivanja

Za sudjelovanje u ispitivanju bilo je odabrano 96 pretilih žena u dobi između 18 i 55 godina, s time da ih je 87 dovršilo 26-tjedni ciklus praćenja. Žene su bile nasumično raspoređene u jednu od tri skupine: jedna je skupina primala multivitaminski i mineralni suplement; druga je dobivala suplement kalcija (162 mg na dan); a treća je primala placebo identičnog izgleda.

Predvođeni profesorom CH Sun s Odjela za prehranu i prehrambenu higijenu pri Harbin Medicinskom Sveučilištu (Department of Nutrition and Food Hygiene at Harbin Medical University), kineski istraživači izvješćuju da je skupina koja je primala multivitamine i minerale pokazala „značajno manju tjelesnu masu, BMI, količinu masnog tkiva, te manju razinu ukupnog i LDL-kolesterola“.

Kalcij i mliječni proizvodi

S druge strane, skupina koja je primala kalcij pokazala je samo poboljšanja kolesterola, uz povećanje razina HDL- i smanjenje razina LDL-kolesterola, u usporedbi s placebo skupinom.

Ta činjenica usmjerena je na ranije rezultate koji su pokazali potencijal mliječnih proizvoda u pomoći kod gubitka tjelesne težine.

U mnogim je radovima objavljena povezanost između unosa mliječnih proizvoda i smanjenja tjelesne težine, a mliječne industrije u Europi i SAD vršile su promociju proizvoda potrošačima koji žele smršaviti. Ove tvrdnje, međutim, i dalje ostaju predmetom rasprava.

Postoji čak i razmimoilaženje unutar mliječnog tabora, obzirom da neki tvrde kako su kalcij i vitamin D aktivni nutrijenti iza tih učinaka. Jedan od vodećih istraživača  u tom području, dr. Michael Zemel sa Sveučilišta Tenneessee, prethodno je rekao da mliječni proizvodi mogu pomoći u smanjenju tjelesne masti te da je kalcij odgovoran za oko 40% učinka.

Izvor : International Journal of Obesity

Zatvori x
Prijava za newsletter
Ime:
Prezime:
e-mail adresa:
tkPrijavite se!
X