- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Ispitivanje u skupini afroameričkih žena pokazuje da svakodnevni unos multivitaminskih dodataka tijekom trudnoće može poboljšati rast djeteta u maternici.
Žene koje su svakodnevno uzimale multivitamine u vrijeme i oko vremena začeća rodile su djecu koja su u prosjeku imala pola kilograma više od novorođenčadi žena koje nisu uzimale multivitaminske dodatke, izvješćuju Heather Burris sa Sveučilišta Harvard i Allen Mitchell te Martha Werler sa Sveučilišta Boston u časopisu Annals of Epidemiology.
„Afroameričke žene u Sjedinjenim Američkim Državama rađaju dojenčad prije vremena i s niskomporođajnom težinom dva-tri puta češće od bjelkinja“, objasnili su istraživači iz Bostona.
Niska porođajna težina povezana je s većim rizicima od negativnih zdravstvenih posljedica, uključujući neonatalnu i dojenačku smrtnost, loš rast i loš kognitivni razvoj te velike opasnosti od kroničnih oboljenja kasnije u životu, poput dijabetesa i bolesti srca.
„Ako bi se naši nalazi potvrdili i naknadno se utvrdila značajna uzročno posljedična veza, tada bi povećano korištenje multivitamina među Afroamerikankama u SAD u vrijeme oko začeća moglo pomoći da se uklone dugogodišnje nejednakosti u porođajnoj težini, vremenu trajanja trudnoće i fetalnom rastu,“ dodali su.
Pojedinosti ispitivanja
Burris i njezini suradnici analizirali su podatke dobivene na 2.331 bijelih Amerikanki i 133 obojenih majki te njihovih dojenčadi, koje su sudjelovale u Ispitivanju koje je proveo Slone Epidemiology Centar za porođajne mane.
Dok kod bijelih žena nije postojala povezanost između upotrebe multivitamina i porođajne težine ili gestacijskog vremena njihove dojenčadi, značajno povećanje tjelesne težine bilo je zapaženo kod beba afroameričkih žena. Dapače, upotreba multivitamina kod afroameričkih žena bila je povezana s povećanjem porođajne težine njihove novorođenčadi od oko 540 grama. Nadalje, kod tih je žena zapažen trend prema povećanju vremena gestacije, dodali su istraživači.
Budući da je to bilo epidemiološko ispitivanje, rezultati ne dokazuju postojanje uzročno posljedične veze, a istraživači primjećuju da je moguće kako je korištenje multivitamina tek indikativno za zdrav način života, što bi imalo za posljedicu zdravije trudnoće.
Unatoč tom ograničenju, Burris i njeni suradnici bilježe da su nalazi „konzistentni s vjerojatnom ulogom koju mikronutrijenti imaju u fetalnom rastu.
„Nije poznato koji nutrijent ili kombinacija nutrijenata u multivitaminima može djelovati na fetalni rast, a naši podaci ne doprinose tom pitanju,“ dodali su.
Znanstveni doprinos
Ranije kliničko ispitivanje, također s Harvarda, objavljeno u New England Journal of Medicine u 2007. (Vol. 356, pp. 1423-1431) izvijestilo je da dodavanje multivitamina tijekom trudnoće može povećati porođajnu težinu novorođenčadi te bi trebalo biti uzeto u obzir za sve buduće majke u zemljama u razvoju.
Izvor: Annals of Epidemiology
Ožujak 2010. Vol. 20, izdanje 3, str. 233-240
„Periconceptional Multivitamin Use and Infant Birth Weight Disparities“
Autori: H.H. Burris, A.A. Mitchell, M.M. Werler
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


