- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Povišene razine selena u krvi mogu kod muškaraca smanjiti rizik abnormalnog metabolizma šećera u krvi te možda zaštititi od dijabetesa, kaže nova studija iz Francuske.
Međutim, prema nalazima objavljenim u Nutrition & Metabolism, razine tog minerala nisu djelovale na rizik abnormalnog metabolizma šećera (disglikemija) kod žena.
„Potrebno je utvrditi optimalno područje statusa i unosa selena, koje će potencijalne neželjene učinke na metabolizam glukoze svesti na minimum te istovremeno postići optimalnu prevenciju dijabetesa tipa 2“, napisali su istraživači predvođeni Tasnime Akbaralyjem sa Sveučilišta Montpellier I. „To bi nam moglo omogućiti da ciljano djelujemo na populaciju koja može imati koristi od suplementacije selenom.“
Europa naspram Amerike
Studija ima dodatnu važnost u Europi gdje razine selena opadaju otkako je EU uvela poreze na uvoz pšenice iz SAD-a gdje su razine selena u tlu visoke. Kao rezultat, prosječni unos selena u UK se smanjio od 60 na 34 mikrograma na dan, što je dovelo do poziva nekih institucija da se tlo obogati i fertilizira selenom kako bi se kod stanovništva povećao njegov unos. Umjetna gnojiva obogaćena selenom koriste se u Finskoj.
Svakodnevno preporučeni unos (RDA) u Europi iznosi 65 mikrograma. Preporučena EC dozvoljena gornja granica za selen je 300 mikrograma na dan.
Pojedinosti ispitivanja
Akbaraly i njegovi suradnici pratili su 1.162 zdravih Francuza, muškaraca i žena tijekom devet godina te su dokumentirali 70 novih slučajeva disglikemija kod muškaraca i 57 kod žena.
Na početku ispitivanja prosječna razina selena u krvi iznosila je 1.08 mikromola na litru kod muškaraca i 1.1 mikromola na litru za žene. Kod muškaraca s najvišim razinama selena (1.19 - 1.97 mikromola na litru) postojala je 50 posto manja vjerojatnost dan će razviti dislipemiju nego kod muškaraca s najnižim prosječnim razinama.
„Razlog zašto smo zapazili zaštitni učinak selena kod muškaraca, ali ne i kod žena, nije posve jasan, ali se može pripisati u osnovici boljem zdravlju žena, jer je njihov antioksidacijski status općenito bolji, te mogućim razlikama u načinu kako muškarci i ženeprerađuju selen,“ rekao je Akbaraly.
Zdravstvene tvrdnje
Taj je mineral nedavno bio predmetom pozitivnih mišljenja Panela EFSA o dodacima prehrani, prehrani i alergijama (NDA), sa zaključkom da bi selen mogao pružiti „zaštitu DNA, proteina i lipida od oksidativnog oštećenja, zaštitu normalnog funkcioniranja imunološkog sustava, normalne funkcije štitnjače i normalne spermatogeneze.“
Međutim, tvrdnje koje povezuju taj mineral i normalne kognitivne funkcije, normalnu funkciju prostate te normalno funkconiranje srca i krvnih žila bile su odbačene.
Izvor : Nutrition & Metabolism
18. ožujak, 2010, 7 : 21
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca



