- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Prema novom istraživanjuprovedenom na Sveučilištu Južne Australije, svakodnevna suplementacija resveratrolom može poboljšati vaskularnu funkciju i dovesti do poboljšanog kardiovaskularnog zdravlja.
Studija je objavljena u Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases iprvo je istraživanje za ocjenu akutnih učinaka suplementacije resveratrola na funkciju cirkulacije. Otkriva da resveratrol poboljšava dilataciju posredovanu protokom (FMD – flow mediated dilatation) – obilježje kardiovaskularne funkcije.
Istraživači su napisali”Oralna suplementacija resveratrolom osvijetlila je da postoji s dozom povezano akutno poboljšanje vazodilatacije ovisno o endotelu, kao što je pokazano signifikantnim povećanjima dilatacije posredovane protokom pri svakoj dozi u odnosu na placebo”.
Naime, dilatacija posredovana protokom brahijalne arterije je marker funkcije krvnih žila i kardiovaskularnog zdravlja te je priznata kao neovisni faktor rizika za razvoj kardiovaskularnog oboljenja (CVD – cardiovascular disease). Poremećena dilatacija posredovana protokom povezana je s više kardiovaskularnih faktora rizika, uključujući hipertenziju i pretilost, te ju karakteriziraju strukturne i funkcionalne promjene endotela krvnih žila.
Različiti sastojci hrane, uključujući polifenole i izoflavone, čimbenici su koji poboljšavaju dilataciju posredovanu protokom. Kardiovaskularne koristi resveratrola – spoja iz crvenog vina – uključuju supresiju agregacije trombicita, povećani antioksidacijski status i povećanu raspoloživost dušikovog oksida.
Kao ključni mehanizam u pozadini disfunkcije endotela pretpostavlja se poremećano oslobađanje dušikovog oksida koje uzrokuje sužavanje krvnih žila. Pretpostavlja se da povećana raspoloživost resveratrola povećava proizvodnju dušikovog oksida.
Ovom je studijom ispitivano da li oralna suplementacija resveratrola može povećati dilataciju koju posreduje protok krvi te je bila ocijenjena svaka moguća povezanost reakcije na dozu i učinka.
Istraživanje je uspoređivalo suplemente resveratrola od 30, 90 i 270 mg s placebom kod 19 pretilih osoba i onih prekomjerne tjelesne težine. Utvrđeno je da je povećanje doza resveratrola povezano s proporcionalnim povećanjem plazmatskih koncentracija resveratrola. Također je bilo utvrđeno signifikantno poboljšanje dilatacije posredovane protokom krvi u odnosu na placebo.
Suplementacija resveratrola povećala je njegove plazmatske koncentracije od 4.1 kod placeba na 7.7 nakon 270 mg resveratrola, a sličan signifikantan linearni odnos bio je utvrđen između doze resveratrola i akutne reakcije dilatacije posredovane protokom.
“Dok ocjena FMD-a ne otkrival da li resveratrol djeluje na endotel ili na glatke mišića krvnih žila da bi se povećala vazodilatacija, nema dokaza koji bi upućivali na sposobnost resveratrola da poveća raspoloživost ugljičnog oksida porijeklom iz endotela,” napisali su autori.
Istraživači izvješćuju da njihovi rezultati upućuju da bi resveratrol mogao igrati odeđenu ulogu kod korisnih učinaka grožđa i crvenog vina na kardiovaskularno zdravlje.Dodaju da su “daljnja istraživanja opravdana kako bi se potkrijepila održivost učinka resveratarola na dilataciju posredovanu protokom”.
Izvor: Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases
“Acute resveratrol supplementation improves flow-mediated dilatation in overweight/obese individuals with mildly elevated blood pressure”
Authors: R.H.X. Wong, P.R.C. Howe, J.D. Buckley, A.M. Coates, I. Kunz,N.M. Berry
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


