- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Povećani unos namirnica bogatih magnezijem povezan je sa smanjenim rizikom od iznenadne srčane smrti, govori novo istraživanje iz Brigham and Women’s Hospital i Harvard Medical School.
Prema novim nalazima, objavljenim u American Journal of Clinical Nutrition, najviši unosi tog minerala hranom bili su povezani sa 37% smanjenjem rizika od nagle srčane smrti, u usporedbi s najnižim prosječnim unosima.
Očigledni zaštitni učinci magnezija bili su najjači kada su istraživači usredotočili svoju pozornost na njegove razine u krvi, s time da je sa svakih 0.25 mg po decilitru povećanje zaštite bilo povezano sa 41% smanjenja od nagle srčane smrti.
Nagla srčana smrt se prema British Journal of Sports Medicine (1997, Vol.) definira kao: “Događaj koji je netraumatičan, nenasilan, neočekivan i koji rezultira iznenadnim zastojem srca unutar šest sati ranije dokazanog normalnog zdravlja”.
Izvori magnezija u hrani uključuju zeleno lisnato povrće, meso, škrob, žitarice i orahe te mlijeko. Raniji pregledi o prehrani pokazuju da kod velikih omjera odraslih osoba nisu zadovoljene RDA za magnezij (320 mg/dan za žene i 420 mg/dan za muškarce).
Nedavno se povećalo zanimanje za magnezij i njegove moguće zdravstvene koristi. Zapravo, izvješće od The Freedonia Group iznijelo je da će globalni zahtjev za nutrijentima i mineralima doseći 2013. godine $12.6bn; i 6.4 postotno povećanje prošlogodišnje razine.
Izvješće World Nutraceutical Ingredients, istaknulo je magnezij, uz kalcij, kao jedan od minerala s najbržim rastom. Drugi ingredijenti brzog rasta uključivali su proteine soje i izoflavone, psilium i otporna vlakna maltodekstrina, omega-3 masne kiseline, probiotike i karotenoide.
Moguće karodiovaskularne koristi magnezija bile su istaknute u časopisu The Journal of the American Academy of Nurse Practitioners (2009, Vol. 21, pp. 651-657) koji je objavio da povećani unosi magnezija mogu smanjiti rizik koronarnog oboljenja srca kod muškaraca, ali podaci nedostaju za žene.
Recenzenti iz Brigham Young University zaključili su da se preporučuje oralna suplementacija magnezijem zbog činjenice da je taj mineral uključen u više od 300 biokemijskih reakcija u tijelu te da su problemi toksičnosti rijetki.
Novo ispitivanje dodaje tom skupu dokaze koji upućujući na zaštitnu ulogu kod žena od nagle srčane smrti. Istraživači iz Bostona analizirali su podatke dobivene na 88.375 žena koje su sudjelovale u ispitivanju zdravlja bolničarki.
Tijekom dojmljivih 26 godina praćenja, istraživači su dokumentirali ukupno 505 slučajeva nagle ili aritmijske smrti. Naknadna analiza uloge magnezija pokazala je podake 99 slučajeva nagle srčane smrti i 291 žene koja nije umrla. Nakon prilagodbe podataka u pogledu niza faktora koji bi potencijalno mogli utjecati na rezultat poput pušenja, životne dobi i prisutnosti kardiovaskularnog oboljenja, istraživači su zabilježili da su najviši unosi i najviše razine magnezija bile povezane sa značajnim smanjenjem rizika nagle srčane smrti, u usporedbi s najnižim prosječnim unosima i razinama u krvi.
“U ovoj skupini žena su više plazmatske koncentracije i unosi magnezija hranom bili povezani s nižim rizicima nagle srčane smrti. Ako je zapažena povezanost uzročna, intervencije usmjerene na povećanje magnezija u prehrani ili na povećanje razine magnezija u plazmi mogle bi smanjiti rizik nagle srčane smrti,” zaključili su istraživači..
Ispitivanje su podržali Siemens Healthcare Diagnostics and the American Heart Association.
Izvor: American Journal of Clinical Nutrition
“Plasma and dietary magnesium and risk of sudden cardiac death in women”
Autori: S.E. Chiuve, E.C. Korngold, J.L. Januzzi Jr, M.L. Gantzer, C.M. Albert
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca



