- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Novi podaci iz dvostruko slijepog, placebom kontroliranog, nasumičnog pokusa pokazuju da svakodnevni dodaci kaclija, s vitaminom D ili bez njega, mogu smanjiti razine tjelesne masti i pomoći da se održi mršavo tkivo tijela.
Prema najnovijim statistikama Svjetske zdravstvene organizacije i Međunarodne radne grupe za borbu protiv pretilosti u svijetu je pretilo više od 300 milijuna odraslih osoba. Govori se da je pretila oko jedna četvrtina odrasle populacije SAD-a, te da su stope pretilosti u Zapadnoj Europi u porastu, iako još nisu postigle slične razine.
Nalazi objavljeni u Nutrition & Metabolism dobiveni dodatnom analizom podataka iz dvostruko slijepog, placebom kontroliranog, nasumičnog pokusa utvrdili su da je unošenje 1.400 ili 1.500 mg kalcija na dan, s vitaminom D3 ili bez njega, bilo povezano s manjim dobitkom masti na tijelu i većom mršavom masom tijela.
Ispitivanje pridonosi sve većem broju saznanja koja povezuju unos kalcija, uglavnom iz mliječnih proizvoda, s gubitkom tjelesne težine.
Istraživači iz Creighton Univerity Medical Centra u Omahi pismeno su izvijestili: “Prema našem saznanju, to je prvi klinički pokus kod skupine žena opće populacije u postmenopauzi, kojim se zapazilo da povećani unos kalcija u obliku nemliječnih dodataka kalcija može spriječiti dobitak masnog tkiva i gubitak mršavog tkiva.”
“Učinak suplementaije kalcija u toj skupini populacije u skladu je s učinkom suplementacije mliječnih proizvoda na promjene masnog i mršavog tkiva kod pretilih osoba s niskim temeljnim unosom kalcija (<600 mg/d)”, dodaju autori.
Kako bi se ispitalo da li suplementi kalcija mogu djelovati na pretilost ili sastav tjelesnog tkiva odabrano je 870 žena u postmenopauzi, prosječne starosti od 66 godina te s prosječnim indeksom tjelesne mase (BMI) od 28.8 kg/m2. Te su žene bile nasumično svrstane u jednu od tri skupine: jedna je skupina primala kapsule placebo; druga skupina suplemente kalcija i placebo; a zadnja je skupina dobivala kalcij plus 1.100 i.j. vitamina D3.
Za skupine u kojima se interveniralo kalcijem utvrđeno je, u odnosu na BMI, da su dobivale manje masti u tkivu trupa. Za one koje su dobivale samo kalcij bilo je utvrđeno da dobivaju manje masti trupa, uz povećanje od 2.4%. Za one koje su primale kalcij plus vitamin D utvrđeno je povećanje od 1.4%, u usporedbi s placebo skupinom u kojoj se mast trupa povećala za 5.4%.
Štoviše, grupe suplementirane kalcijem zadržale su svoju mršavu tjelesnu masu u većem omjeru nego placebo skupina. Smanjenja mršave mase su bila 0.6 i 1% u grupama koje su primale kalcij i kalcij s vitaminom D, u usporedbi s gubitkom od 2.1% u placebo skupini.
Istraživači su zabilježili da uobičajeni unos kalcija kod žena prije pokusa nije bio nizak (u prosjeku više od 1.000 mg na dan). Ranije ispitivanje iz Kanade pokazalo je da moguće koristi od suplemenata kalcija mogu biti ograničene na žene s niskim uobičajenim unosom tog minerala. (British Journal of Nutrition, 2009, Vol. 101, pp 659-663).
Što se tiče mogućeg mehanizma, kanadsko ispitivanje je pretpostavilo da kalcij može utjecati na apetit. Istraživač s Laval University utvrdio je: “Naša je hipoteza da mozak može otkriti nedostatak kalcija i to nastoji kompenzirati tako da potiče unos hrane što je očigledno protiv svakog programa gubitka težine. Dovoljno kalcija čini se potiskuje želju da se više jede.”
S druge strane, meta-analiza objavljena prošle godine u Obesity Reviews (Vol. 10, pp. 475-486) naznačila je da kalcij može pomoći u savladavanju tjelesne težine povećanim izlučivanjem u fecesu.
Izvor: Nutrition & Metabolism, 2010, 7:62
“The effect of calcium and vitamin D supplementation on obesity in postmenopausal women: secondary analysis for a large-scale, placebo controlled, double-blind, 4-year longitudinal clinical trial”
Autori: J. Zhou, L-J. Zhao, P. Watson, Q. Zhang, J.M. Lappe
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca



