- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Rezultati novog ispitivanja, objavljeni u časopisu Nutrition & Metabolism, ukazuju da dugoročna suplementacija antioksidansima može imati korisno djelovanje na metabolizam šećera i masti te stimulirati zdravlje srca time što povećava fleksibilnost arterija.
Naime, svakodnevna suplementacija vitaminima C i E, koenzimom Q10 i selenom značajno je poboljšala elastičnost arterija te razine HDL kolesterola kod ljudi s višestrukim kardiovaskularnim faktorima rizika.
Taj koristan vaskularni učinak povezan je s poboljšanjem metabolizma glukoze i masti, te značajnim smanjenjem krvnog tlaka.
Ispitivanje je uključivalo 70 ljudi s visokim krvnim tlakom, dijabetesom, niskim razinama HDL kolesterola, ili pušače. Prosječna starost ispitanika bila je 62 godine. Sudionici su bili nasumično razvrstani, a svakodnevno su dobivali ili placebo ili antioksidacijski suplement koji je sadržavao vitamin C (1000 mg/dan), vitamin E (400 i.j./dan), koenzim Q10 (120 mg/dan) i selen (200 mcg/dan).
Ispitivanje je utvrdilo da su nakon šest mjeseci osobe iz skupine koja je primala antioksidanse pokazale značajno povećanje indeksa arterijske elastičnosti, što je mjera fleksibilnosti – pa stoga i zdravlja – krvnih žila. Specifično se indeks elastičnosti velikih arterija povećao od 11 na 12.7 ml/mm Hgx100, dok promjene u placebo skupini nisu bile zapažene.
Sistolički i dijastolički krvni tlak signifikantno su se smanjili. Sistolički je pao sa 145.2 na 136.1 mmHg, a dijastolički sa 78.4 na 75.0 mmHg.
Značajna poboljšanje također su bila zapažena kod razina HDL kolesterola u skupini koja je dobivala antioksidanse, ali ne i u placebo skupini.
Komentirajući potencijalni mehanizam djelovanja, izraelski istraživači navode da su i ranija ispitivanja pokazala da vitamini C i E mogu zaštititi DNA od oštećenja, povećati antioskidativnu obranu i obnoviti zdravlje stanica endotela krvnih žila. Osim toga, CoQ 10 “igra esencijalnu ulogu kao nosač elektrona kod oksidativne fosforilacije u mitohondrijima, pomaže kod disfunkcije endotela kod dijabetičnih pacijenata”. Također navode da selen, putem svoje uloge kod različitih antioksidativnih enzima “pruža značajnu zaštitu endotela koronarnih arterija protiv oštećenja oksidativnim stresom”.
Izvor: Nutrition & Metabolism
“Effect of long-term treatment with antioxidants (vitamin C, vitamin E, coenzyme Q10 and selenium) on arterial compliance, humoral factors and inflammatory markers in patients with multiple cardiovascular risk factors”
Authori: M. Shargorodsky, O. Debbi, Z. Matas, R. Zimlichman
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


