- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca
Svakodnevna suplementacija astaksantina - pigmenta koji lososu daje njegovu rumenu boju - može smanjiti nakupljanje patoloških spojeva koji se povezuju sa demencijom, govori nova studija iz Japana.
Dvanaest tjedana suplementacije astaksantinom bilo je, u usporedbi s davanjem placeba,
povezano sa značajnim smanjenjem razina spojeva nazvanih fosfolipidni hidroperoksidi (PLOOH) za koje je poznato da se akumuliraju u crvenim krvnim stanicama (eritrocitima) kod osoba s demencijom. Istraživači predvođeni Kiyotakom Nakagawa s Tohoku Sveučilišta izvješćuju u British Journal of Nutrition da rumeni pigment može «pridonijeti prevenciji demencije», jer podaci pokazuju da se astaksantin, jednako kao što se to vidi kod luteina, inkorporira u crvene krvne stanice.
«Predstavljena dvostruko-slijepa, placebo kontrolirana studija na slučajnom uzorku, pokazuje da kod ljudi koji unose astaksantin dolazi do njegove apsorpcije, distribucije i akumulacije u eritrocitima, gdje pokazuje antioksidativne učinke (inhibicija PLOOH u eritrocitima)», napisali su istraživači.
«Zanimljivo je navesti da je zapaženi antioksidativni učinak u tom ispitivanju bio postignut relativno kratkoročnom suplementacijomastaksantina (12 tjedana)», dodali su.
Ružičasta budućnost za crveni pigment ?
Procjenjuje se da će globalno tržište astaksantina do 2015. biti vrijedno oko 200,00 milijuna $, od čega se većina koristi kao pigment da se poveća ružičasta boja ribe poput lososa. Tržište tog pigmenta za upotrebu kod ljudi je u porastu, te se procjenjuje na oko 35 – 60 milijuna $, prema podacima Frost & Sullivana iz 2008.
Njegove glavne zdravstvene koristi odnose se na zdravlje očiju i kože, iako se također povezuju sa zdravljem zglobova i živčanog sustava, te se navodi da mu je učinkovitost 500 puta veća od one vitamina E.
Većina astaksantina dobiva se iz alge Haematococcus pluvialis, kojom se obično hrane ribe i ljuskari te je odgovoran za njihovu ružičastu boju.
Nova studija također je koristila astaksantin iz alge Haematococcus pluvialis (Puresta, Yamaha Motor Company, Japan). Tridesetitri osobe u dobi između 50 i 69 godina bile su nasumično razvrstane u skupine koje su dobivale 0 (placebo), 6 ili 12 mg astaksantina tijekom 12 tjedana.
Nadalje, razine PLOOH bile su značajno niže u eritrocitima nakon suplementacije astaksantinom, uz smanjenje 40 i 50 posto za skupine koje su primale odgovarajućih 6 i 12 mg, u usporedbi sa statistički nesignifikantnom promjenom u placebo skupini.
«U prezentiranom ispitivanju, peroralno davan astaksantin bio je inkorporiran u eritrocite, a razine PLOOH u eritrocitima su se smanjile», napisali su istraživači.«Na temelju tih nalaza čini se da astaksantin, slično kao lutein, posjeduje potencijal da u eritrocitima djeluje kao važan antioksidans te time može pridonijeti sprječavanju demencije.“
«Ta mogućnost opravdava testiranje astaksantina na drugim modelima demencije s realnim izgledima njegove upotrebe u humanoj terapiji,» zaključili su.
Izvor: British Journal of Nutrition
Published online ahead of print, doi: 10.1017/S0007114510005398
“Antioxidant effect of astaxanthin on phospholipid peroxidation in human erythrocytes”
Authors: K. Nakagawa, T. Kiko, T. Miyazawa, G. Carpentero Burdeos, F. Kimura, A. Satoh, T. Miyazawa
- Dnevna nadoknada nutrijenata
- Imunitet
- Kalcij
- Nanotehnologija u službi zdravlja
- Nutri Nano CoQ10 - nanotehnologija u službi zdravlja
- Osteoartritis
- Solgar Sabal palma, opuncija i likopen kompleks
- Vene i venska cirkulacija
- Zdravo mršavljenje
- Astaksantin pokazuje potencijal za zdravlje mozga: studija na ljudima
- Studija razotkriva koristi likopena za zdravlje srca
- Probiotik bi mogao biti «terapijsko sredstvo koje obećava» za liječenje ulkusa: studija
- Kalcij + vitamin D za doručak pokazuju potencijal u regulaciji tjelesne težine
- Studija ističe vitalnu ulogu magnezija kod dijabetesa tipa 2
- Zdravstvene koristi resveratrola povezane s hormonom kontrole metabolizma masti
- Resveratrol može pojačati prokrvljenost mozga: studija
- Multivitamini mogu smanjiti rizik od raka pluća kod pušača
- EU liječnici podržavaju dodatno davanje vitamina D kod starijih ljudi
- Omega-3 plus glukozamin sinergističkim djelovanjem doprinose zdravlju zglobova: studija
- Visoki unos kalcija može produljiti životni vijek kod muškaraca: studija
- Znanost vjeruje u iznimnu vrijednost kombinacije citrusa i vitamina E u očuvanju zdravlja srca
- Cimet može poboljšati kontrolu razine šećera u krvi: studija
- Multivitamini mogu pomoći pri gubitku tjelesne težine kod pretilih žena
- Genetsko istraživanje ističe ulogu vitamina D kod razvoja bolesti
- Omega-3 masne kiseline povezuju se s mlađom biološkom dobi: studija
- Niska razina vitamina D može značiti mišićnu slabost: studija
- Multivitamini tijekom trudnoće mogu stimulirati zdravlje dojenčeta
- Suplementi resveratrola mogu popraviti zdravlje srca
- Koristi od kvercetina za respiratorni sustav kod osoba starijih od 40 godina
- Selen može smanjiti rizik od dijabetesa
- Antioksidansi mogu poticati zdravlje srca i metabolizam
- Potencijal kalcija kod gubitka tjelesne težine dobiva RTC potporu
- Magnezij kod žena smanjuje rizik od iznenadnog zatajenja srca


